دانستنیها

تزریق چربی برای چه افرادی و در کدام نواحی مناسب است؟

کانولای تزریق

تزریق چربی برای چه افرادی و در چه نواحی مناسب است؟

 

در بعضی از نقاط بدن از جمله صورت ،دست ها، پاها ،باسن و برست برای اینکه فرم بهتری پیدا کنند و حجم بشتری داشته باشند تزریق چربی (پیوند چربی ) انجام می شود.

 

در عمل تزریق چربی در نواحی دارای چربی جمع شده در زیر پوست به کمک کانولای تزریق تامیسنت ،محلول تامیسنت را که یک بی حسی موضعی است به وسیله ی کانولای تزریق تامیسنت دایان تزریق می کنند و باعث می شود که زیباجو در حین عمل درد زیادی احساس نکند سپس با کانولای هاروست دایان چربی های اضافی جمع آوری شده و با کانولای تزریق چربی دایان به نواحی مورد نظر تزریق می شود.

 

بهترین فیلرها(پرکننده ها) برای افزایش حجم و فرم دهی به اندام و صورت ،تزریق چربی است.برای کاهش خطوط اخم، پاکلاغ، چین های بینی،خطوط لبخند ، پیشانی و همچنین ایجاد برجستگی و فرم بهتر در نواحی گونه و چانه از این روش استفاده می شود.

 

با فزایش سن بعضی از نقاط بدن دچار فرسودگی و افتادگی می شود که تزریق چربی می تواند تا حد زیادی این عوامل را جبران کند.نواحی که با افزایش سن دچار فرسودگی می شود عبارت اند از خط اخم ،خط خنده ،خطوط گوشه ی دهان ، چین و چروک ها ،گود رفتگی ها ،فرو رفتگی ها (مانند زیر چشم یا استخوان گونه ) و همچنین کم حجمی لب ها با تزریق چربی قابل جبران است و اسکار های ناشی از آکنه را می توان با کمک همین روش برطرف کرد .افرادی که دارای یک یا چند مورد از نواحی ذکر شده هستند می توانند از تزریق چربی برخوردار شوند .

 

در بعضی از افراد جوان تر تزریق چربی به منظور افزایش حجم گونه ها ،چانه ،زاویه سازی صورت،حجم دهی لبها و رفع گودی زیر چشم انجام می شود ولی بیشتر متقاضیان این روش بزرگسالانی هستند که می خواهند مشکلاتی همچون چین و چروک صورت ،خط خنده ،خط اخم یا گوشه ی دهان را از بین ببرند.

 

با این حال در افرادی که لیپوآتروفی (کاهش هم چربی ) را تجربه کرده باشند ،انتقال چربی با روش تزریق استفاده می شود .لایه ای از چربی های صورت که خطوط گونه ها و غبغب را تشکیل می دهند در لیپوآتروفی از بین می روند که با تزریق چربی می توان مناطق خالی شده را پر کرد .با مشورت با متخصص پوست در زمینه ی تزریق چربی در نواحی ذکر شده می توان به نتیجه ی مطلوب تری رسید.